مجله سلامتی

زعفران برای چاقی صورت

زعفران برای چاقی صورت

زعفران یک ادویه ی گران بها و به رنگ قرمز است و گل آن هر سال فقط حدود یک هفته شکوفا می­شود، بومی آسیای جنوب غربی است و بیشترین عرضه جهانی آن از ایران تامین می­شود.

این ادویه در منطقه مدیترانه و در ایران می روید و دارای برگ­های بلند و نازک و گل­های بنفشه با سه کلاله است که با دست چیده و خشک می­شود تا به عنوان ادویه مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین بخش گیاه زعفران همان کلاله ی آن است و ترکیبات شیمیایی متنوعی از جمله کربوهیدرات، ویتامین، رنگ دانه کروسین در کنار آنتوسیانین، کاروتن، لیکوپن، زیگزانتین و یک اسانس معطر به نام سافرانال و ماده­ طعم ­دهنده پیکروکروسین دارد.

با استفاده از زعفران به همه این ترکیبات دسترسی پیدا می کنید و اصلی­ترین و مهم‌ترین ماده موثر در رنگ این ادویه ماده کروسین و ماده طعم دهنده آن پیروکروسین است. در این بین دلیل اصلی عطر و بوی بی­نظیر این گیاه ماده­ای به نام سافرانال است که حدود 60 درصد از ترکیبات فرار این گیاه را تشکیل می­دهد.

تأثیر زعفران بر روی چاقی صورت 

تأثیر زعفران بر روی چاقی صورت و بدن

تأثیر زعفران بر روی چاقی صورت

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان است و دارای طبع گرم و خشک می باشد و به‌سبب این طبع، خواص بسیار زیادی دارد.

منشاء زعفران از یونان است و بزرگ‌ترین پرورش‌دهنده‌ آن در حال حاضر، ایران می باشد و در مناطقی مثل اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و بخش‌هایی از هند هم رشد می‌کند. عطر قوی و طعم تلخ زعفران باعث می‌شود تا برای خوش‌رنگ کردن و بهبود طعم به غذاهایی مثل برنج، ماهی و مرغ اضافه شود. از گذشته‌های دور هم از این گیاه برای بهبود خلق‌وخو و رفتار، حافظه و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. خواص زعفرا را در ذیل بیان می کنیم:

  • بهبود گردش خون و کاهش خون‌ریزی بعد از زایمان برای خانم‌های باردار
  • شاداب کردن پوست در بانوان
  • بهبود عملکرد مثانه
  • خواص ضد اسپاسم
  • بهبود عملکرد معده
  • چاقی صورت

این گیاه سطح سروتونین را در بدن تغییر می‌دهد که به کنترل احساس سیری و پرخوری کمک می‌کند و در نهایت، شما در طول روز کالری کم‌تری دریافت می‌کنید. جدا از این موضوع، گرم بودن طبع زعفران باعث می‌شود تا مصرف مداوم آن ظرفیت متابولیک بدن را بهبود ببخشد و روند گرمازایی را سریع‌تر کند.

با افزایش عملکرد متابولیک، چربی‌های ذخیره‌شده سریع‌تر مصرف می‌شوند و کالری کم‌تری در بدن شما می‌ماند. جالب است بدانید که ماده مسئول جذب چربی در بدن، کروسین هم یکی از مواد تشکیل‌دهنده زعفران است.

کروسین می‌تواند پانکراس را که وظیفه جذب چربی‌ها را دارد، متوقف کند و ذخیره چربی را در بدن از بین ببرد و انرژی تولیدی را افزایش دهد. به همین منظور، فعالیت بدنی اشخاص بیش‌تر می‌شود و کالری‌سوزی هم به همان میزان بهبود می‌یابد.

خواص اشتها آوري زعفران

خواص اشتها آوري زعفران برای چاقی

اين ادويه به‌دليل ظاهر مناسبي كه به غذا مي‌بخشد و به‌دليل خواص اشتها آوري كه در خود دارد براي افرادي كه تمايل به اضافه وزن و افزايش اشتها دارند بسيار مناسب است و البته که مصرف اندازه مجاز زعفران كه به طلاي سرخ در جهان معروف است باعث افزايش چاقی صورت در افراد لاغر و كم اشتها می شود و به مرور به رسيدن آن‌ها به حالت ايده‌آل صورت كمك مي‌كند. اين با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، زعفران گياه خوش آب و رنگ و خوش عطری است و براي تزئين و خوش رنگ كردن موادغذايي و سفره‌هاي غذا مورد استفاده قرار می گیرد و در كنار جنبه‌هاي تزئيني و خوش عطري اين گياه قرمز رنگ، دارای خواص درماني و اثرات مثبت بسیار زیادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *