مجله سلامتی

خواص بادام هندی برای کودکان

خواص بادام هندی برای کودکان

کودکان، همیشه در حال رشد هستند و برای حفظ ویتامین ها و کلسیم بدنشان باید از مواد خوراکی خوشمزه، طبیعی و البته مقوی استفاده کنند، تا بتوانند به خوبی رشد کنند و بنیه ی قوی داشته باشند.

برای داشتن این رشد جسمانی هم باید مواد مغذی را به اندازه ی کافی دریافت کنند و همانطور که می دانید، بادام هندی تازه سرشار از منیزیم، پتاسیم، چربی های غیر اشباع و فیبر رژیمی می باشد و برای درمانی چربی و کلسترول بالا ی خون نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

بادام هندی، دارای مقدار بسیار زیادی مس است و این مواد معدنی با ارزش، باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از آسیب های مو می باشد.

چربی های امگا 3 موجود در آن، برای بدن بسیار مهم می باشد و به رشد مغز و عملکرد سیستم عصبی کمک بسیار زیادی می کند.

آجیل برای کودکان

کودکان، در هر سنی که باشند برای بزرگ شدن و رشد جسمی مناسب، باید تغذیه و رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشند و آجیل‌های مغذی، مملو از طعم‌ها، ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌های سالم هستند و کمک بسیار زیادی به رشد کودکان می کنند.

 خواص بی نظیر بادام هندی

خواص بی نظیر بادام هندی در طول زمان

خواص بی نظیر بادام هندی

در ذیل لیستی از خواص بی نظیر بادام هندی بیان می کنیم:

  • بدون کلسترول می باشد.
  • دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشد.
  • باعث تقویت عملکرد حافظه می شود.
  • انرژی را در بدن بالا می برد.
  • سیستم ایمنی را ارتقاء می بخشد.

فواید بادام هندی بر سلامت کودکان

برای کمک کردن به رشد جسمی مناسب کودکان، باید این مغز مقوی و پر خاصیت را در رژیم غذایی آن ها قرار دهید. در ذیل فواید مهم بادام زمینی برای کودکان را ذکر کنیم:

  • بادام هندی، برای داشتن رشد جسمی و ذهنی سالم تر به کودکان کمک بسیار زیادی می کند.
  • بادام هندی دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی است و بخش عمده ای از نیازهای غذایی روزانه ی کودکان را تامین می کند.
  • بادام هندی دارای چربی های سالمی است و باعث رشد طبیعی بدن می شود و کمک بسیار زیادی به این روند رشد می کند.
  • بادام هندی باعث جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا، آسم، دیابت دیگر بیماری های مزمن می شود.
  • بادام هندی باعث رفع ناراحتی های گوارشی در کودکان و تنظیم حرکات روده ی آن ها می شود.
مصرف بادام هندی در دوران جنینی و یا بارداری

مصرف بادام هندی در دوران جنینی و یا بارداری یا شیردهی

مصرف بادام هندی در دوران جنینی و یا بارداری

جنین، در شکم مادر خود پرورش پیدا می کند و مصرف خشکبار در دوران بارداری بسیار مهم است و اینکه عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و رشد جنین را به خطر می اندازد و عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت.

فواید بادام هندی از تولد تا دوسالگی

یک نوزاد متولد شده، تا شش ماه از طریق شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه می کند و بعد از آن نیز باید از غذاهای کمکی استفاده کند.

رشد عقلی، جسمی و … کودک در دو سال اول زندگی، با سرعت بسیار بالایی شکل می گیرد و زمینه ی رشد حرکتی و ادراکی کودک فراهم می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که جدای از خواص بی نظیر این مغز خوراکی، باید در مصرف آن برای کودکان یک ساله دقت داشته باشید تا باعث خفگی آن ها نشود.

البته در دوران شیردهی هم، مادران شیرده می توانند از بادام هندی استفاده کنند و کودکان با تغذیه از شیر مادر، خواص بی نظیر این مغز خوراکی را دریافت کنند.

فواید بادام هندی برای کودک ۲ تا ۶ سال

در سنین ۲ تا ۶ رشد دندان ها و استخوان بندی کودکان شکل می گیرد و یکی از مهم ترین رده های سنی برای رشد می باشد.

در این مدت، دندان های اولیه ی کودک شروع به رشد می کنند و به مرور زمان هم دندان های دائمی جایگزین دندان های اولیه می شوند.

برای این روند رشد، تقویت استخوان و سلامت دندان، کودکان نیازمند مواد مغذی فراوانی می باشند و بادام هندی به دلیل داشتن پتاسیم، کلسیم و منیزیم منبع بسیار خوبی برای این رده ی سنی می باشد.

خواص بادام هندی در سنین مختلف

خواص بادام هندی در سنین مختلف برای کودکاو بزرگسالان

خواص بادام هندی برای کودکان 6 تا 11 ساله

سنین شش تا یازده سالگی برای رشد جسمی و شناختی می باشد و کودکان در این سن، به مدرسه می روند و روند یادگیری را آغاز می کنند.

کودکان دبستانی، برای یادگیری به انرژی بالایی نیاز دارند و مصرف بادام هندی به تنهایی و یا به صورت آجیل شور و یا شیرین می تواند انرژی لازم را در اختیار کودکان قرار دهد و کمبود وعده های غذایی را برای آن ها جبران کند.

با توجه به تفاوت های جنسیتی بین دختر و پسر، مصرف آن برای رشد جنسی هر دو مناسب و ضروری می باشد.

بهبود عملکر مغز

بادام هندی، به دلیل برخورداری از ریبوفلاوین و ال کارنیتین در تقویت مغز نقش بسیار زیادی را ایفا می کند و استفاده از آن در دوران کودکی از ایجاد آلزایمر در آینده جلوگیری کرده و سطح هوشیاری را بالا می برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بادام هندی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و آنتی اکسیدان های بالای موجود در آن، مواد سمی بدن را از بین می برد و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

پودر بادام هندی

برای کودکان کوچک تر که با مصرف بادام زمینی، احتمال خفگی برای آن ها به وجود می آید می توانید آن را پودر کنید و طعم دهنده های بیشتری به آن بیفزایید، تا خوش طعم تر، سالم تر و البته مقوی تر شوند و همراه با شیر، ماست، فرنی و … به کودکان بدهید.

حدود 9 درصد از کودکان نسبت به مغز بادام هندی حساسیت دارند

حدود 9 درصد از کودکان نسبت به مغز بادام هندی حساسیت دارند

حدود 9 درصد از کودکان نسبت به مغز بادام هندی حساسیت دارند

توجه داشته باشید که آجیل های درختی مانند بادام هندی ممکن است برای برخی از کودکان حساسیت زا باشد و با توجه به تحقیقات انجام شده، حدود 9% کودکان به این مغز حساسیت نشان می دهند و در صورت ایجاد حساسیت برای آن ها باید با متخصص کودکان مشورت کنید.

همان طور که در این مقاله بیان کردیم، بادام هندی یکی از خوراکی های شگفت انگیز همراه با خواص بی نظیر است و برای افراد در هر سنی مناسب می باشد.

با توجه به تصور اشتباهی که مردم دارند و فکر می کنند که این مغز دارای چربی بسیار زیادی می باشد و ممکن است که برای سلامتی مضر باشد، قطعا اشتباه است و بادام هندی ترکیبی از پروتئین و چربی سالم است و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *