مجله غذایی

بهترین کشورها برای صادرات زعفران کدامند؟

بهترین کشورها برای صادرات زعفران کدامند؟

زعفران، یکی از گرن قیمت ترین و با ارزش ترین ادویه ها در جهان می باشد و بر اساس گزارش آزمایش، کیفیت های متفاوتی دارد و به دلایل مختلفی نظیر برند، بسته بندی، ظاهر، و زمان عرضه می تواند قیمت مختلفی داشته باشد.

بر اساس گزارشات جهانی، سالانه 330 تن زعفران در بازار جهانی مورد معامله قرار می گیرد و تقریبا 8 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود. علاوه بر ایران، زعفران در کشورهای مختلفی نیز کشت می شود و این کشورها، شامل هند ایتالیا، کانادا، چین، افغانستان، آلمان، ترکیه، فرانسه و افریقای مرکزی می باشد.

کویت، قطر، امارات، عمان، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، هند، سوئیس، نروژ، ایتالیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، هلند، ترکیه، فنلاند و چند کشور دیگر نیز صادر کننده ی زعفران می باشند و البته کشورهای امارات و اسپانیا بیشترین حجم واردات زعفران عمده را دارند و به همین دلیل بهترین کشور برای صادرات زعفران این دو گزینه برای شروع باشند. به این دلیل که بسیاری از واسطه ها و شرکت ها در این کشورها محصول را بسته بندی مجدد می کنند و با برند خود به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

بیشترین میزان صادرات زعفران به کدام کشور می باشد؟

بیشترین میزان صادرات زعفران به کدام کشورها می باشد؟

بیشترین میزان صادرات زعفران به کدام کشور می باشد؟

زعفران ایرانی به کشورهایی مثل کویت، قطر، امارات، عمان، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، هند، سوئیس، نروژ، ایتالیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، هلند، ترکیه، فنلاند و چندین کشور دیگر صادر می ‌شود.

از میان کشورهای مقصد صادرات زعفران، اسپانیا و امارات هستند که واردات زعفران را به صورت فله ای و بدون بسته ‌بندی های خرده انجام می دهند. در حقیقت کاری که این کشورها می کنند این است که زعفران فله ای را از ایران تهیه می کنند و در بسته بندی های شیک و زیبا بسته ‌بندی می‌ کنند و با نام کشور و برند خودشان به فروش می ‌رسانند.

کشور اسپانیا، سهم بسیار کمی در تولید زعفران دارد اما زعفرانی که با نام این کشور فروخته می شود، بسیار شناخته شده تر از زعفران ایرانی می باشد. راهکار این موضوع راه اندازی کارگاه های فرآوری است. این کار زیاد سخت نیست و تجهیزات خیلی زیادی هم نیاز ندارد.

کشاورزها می توانند با تهیه دستگاه زعفران خشک کن و بسته بندی کردن زعفران های خشک شده اقدام به برند سازی و کسب سود بیشتر از این طریق کنند.

بهترین کشورهای صادرات زعفران

مدل بسته بندی مورد نیاز برای صادرات هم اهمیت زیادی دارد، ولی گرایش مردم به بسته بندی ها کاملا متفاوت می باشد و البته که مردم اروپا بیشتر دغدغه محیط زیست را دارند. پس بسته بندی هایی که در جهت حفظ محیط زیست باشند و بسته بندی های جنس فلزی را بیشتر می پسندند.

از نظر روش مصرف، کشور چین بیشتر برای مصارف دارویی خود از زعفران استفاده می‌ کند پس بیشتر از زعفران های با کیفیت و مرغوب خرید می کند.

شرایط اقتصادی مردم کشور مقصد صادرات زعفران هم خیلی خیلی مهم است. اگر اکثریت مردم کشور انتخابی شما شرایط اقتصادی مناسبی نداشته باشند به دنبال زعفران هایی با قیمت کم تر هستند؛ پس نوع زعفران صادراتی هم متفاوت می شود.

بهترین کشورهای صادرات زعفران

بهترین کشورهای سود رسان در صادرات زعفران

صادرات زعفران به عراق

مردم عراق هم مثل کشور ما بیشتر به علت رنگ و بوی بی نظیر زعفران طرفدار پر و پا قرص آن هستند و البته که عراق و ایران مرز گسترده ‌ای هم دارند که گمرک های متعددی را در خودشان جای داده اند.

قیمت فروش زعفران در کشور عراق با واحد دلار است و بیشتر شهرهایی که از زعفران استفاده می ‌کنند شامل کردستان عراق، نجف کربلا و بغداد هستند.

صادرات زعفران به عمان

زعفرانی که به کشور عمان صادر می شود در صنایع دارویی و بهداشتی آن مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل این کشور بیشتر به آنتی اکسیدان ‌های موجود در زعفران توجه می‌ کند پس کیفیت زعفران برای آن ها در درجه اول قرار دارد. واحد ارزی مبادله ای برای خرید و فروش در عمان، ریال است که ارزش آن از دلار هم بیشتر است.

صادرات زعفران به کشور دبی

دبی هم یکی از کشورهای حاشیه ای خلیج فارس است که در نزدیکی ایران قرار دارد و خرید و فروش زعفران در آنجا هم به خوبی انجام می شود. اکثریت افراد در دبی وضعیت مالی خوبی دارند، پس یکی از کشورهای مقصد صادرات زعفران می تواند دبی باشد.

صادرات زعفران به عمان

صادرات زعفران به عمان و کشور های عربی

صادرات کردن زعفران به ترکیه

ترکیه از کشورهای هم مرز با ایران است. از مزیت های انتخاب ترکیه به عنوان کشور مقصد صادرات زعفران این است که جز اتحادیه اروپا می باشد، به علاوه برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا نیست پس یکی از کشورهای هدف برای صادرات، قطعا ترکیه است.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، توجه داشته باشید که صادرات مسئله ی بسیار مهمی است و اول باید به خوبی با تمامی مراحل صادرات آشنایی داشته باشید. بازاریابی زعفران هم به تنهایی مقوله خیلی مهمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *