مجله غذایی

محبوب ترین آجیل ها در جهان

محبوب ترین آجیل ها در جهان

مردم در سراسر جهان، به عنوان یک میان وعده ی سالم و مقوی از انواع آجیل استفاده می کنند و با توجه به مواد معدنی ویتامین های فراوان موجود در آن ها جایگزین بسیار مناسبی با تنقلات غیر مفید می باشند.

استفاده از انواع آجیل و مغزها، نه تنها به عنوان یک میان وعده ی بسیار مفید محسوب می شود، بلکه برای پخت انواع شیرینی، دسر، شکلات ها، شیک ها، اسموتی ها، غذاها، نان ها و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و چندین برابر آن ها را خوشمزه تر می کنند.

رفتار و عادت‌های خوراکی مردم دنیا بسیار جالب می باشد و بهتر است بدانید که مردم دنیا چه نوع آجیل و مغزهای مقوی را بیشتر مصرف می‌کنند، ما در این مقاله، تمامی این مطالب را بیان می کنیم:

بادام زمینی پرمصرف‌ترین انواع آجیل

بادام زمینی، در جایگاه محبوب ترین انواع آجیل قرار دارد و چندین سال است که در این صدر نشینی قرار گرفته است. دارای قیمت مناسب، طعم همه پسند و پوست‌گیری نسبتا ساده ای می باشد و به همین دلیل است که در رده ی پرمصرف‌های آجیل و مغز در سبد غذایی مردم قرار می گیرد. این مغز به صورت بو داده و خام بسیار خوشمزه است و در کشورهای دیگر در پخت و پز غذا هم مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن در شکلات‌های صبحانه، کره ‌های طبیعی، شیرینی‌جات، شکلات، قهوه، اسموتی و شیک استفاده می شود.

بادام زمینی، پرمصرف‌ترین انواع آجیل

بادام زمینی و بادام هندی، پرمصرف‌ترین انواع آجیل

بادام هندی گران قیمت و سرشار از ویتامین‌‌های اساسی

بادام هندی را در رتبه‎‌ بندی محبوب‌ترین انواع آجیل در رتبه چهارم قرار می گیرد و کشور هند با تولید بیش از 25 درصد از کل حجم محصول تولیدی در جهان، از بزرگترین تولیدکننده آن محسوب می شود و برای پیشگیری از وقوع اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است.

بادام خیلی تلخ و خیلی شیرین

بادام، دارای مزه ی نمکی است و در کنار نخودچی و کشمش، بسیار مفید است و خاصیت دارد. خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد و تولید این بادام در دنیا بسیار زیاد است و مصرف آن نیز در برخی از کشورها گاهی در رتبه اول یا دوم جزء پرمصرف‌ ترین و محبوب‌ ترین قرار می گیرد.

پسته لاکچری و متنوع و خوشمزه

طعم پسته، جزء محبوب‌ترین طعم در بین اعضای خانواده آجیل می باشد و به غیر از قرار گرفتن در زمره ی پر مصرف ترین انواع آجیل، در شیرینی‌پزی، بستنی‌سازی و حتی آشپزی هم برای شیرینی، بستنی، انواع کیک، پودینگ، کلوچه و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پسته، لاکچری، متنوع و خوشمزه

پسته و گردو، لاکچری، متنوع و خوشمزه

گردو بسیار محبوب و پر مصرف

از گردو می‌توان در پخت و پز انواع آش، خورش و سالاد تا کیک و کلوچه استفاده نمود. چین و ایالات متحده آمریکا، جزء بزرگترین تولیدکنندگان گردو در جهان محسوب می شوند، البته که ایران هم برای تولید این نوع از آجیل، نام مطرحی دارد، ولی نسبت به آمریکا و چین ضعیف تر عمل کرده است. این مغز با توجه به شربی بسیار مفیدی که دارد، به عنوان یک میان وعدهی مناسب در کنار آجیل شیرین قرار می گیرد.

فندق طعم واقعی نوتلا

فندوق، یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل‌ها در ایران و در کل جهان است و به دلیل طعم و مزه ی بی نظیری که دارد، در صنعت شکلات‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این مغز خوشمزه، یکی از پایه ثابت‎‌های آجیل مخلوط شب عید ما ایرانیان است و البته که پایه ی طعم و خوشمزگی نوتلا برای وجود همین مغز خوشمزه است.

ماکادمیا گرانترین و خوشمزه و خاص پسند

ماکادمیا، از درختی به همین نام و بومی استرالیا تولید می شود و این مغز استرالیایی، سرشار از منیزیم، ویتامین آ و ب، چربی‌های مفید و سالم، آنتی‌اکسیدان و پروتئین می باشد و به صورت خام، بوداده و حتی به شکل روغن در سراسر جهان مورد استفاه قرار می گیرد.

با توجه به خواص بسیار زیادی که فندوق دارد، مصرف آن در طی یک دهه دو برابر شده است. استرالیا و آفریقای جنوبی بزرگترین تولیدکنندگان این مغز هستند و در ایران هم دارای قیمت بسیار بالایی می باشد.

ماکادمیا، گرانترین، خوشمزه و خاص پسند

ماکادمیا و دانهی برزیلی، گرانترین، خوشمزه و خاص پسند

بادام برزیلی آجیل جنگلی وحشی

یکی دیگر از انواع آجیل‌های پرطرفدار خارجی، بادام برزیلی می باشد و با توجه به نامش، بسیار مشخص است که زادگاه آن کشور برزیل است و این محصول به صورت وحشی در طبیعت پرورش می یابد و بعد از فرآوری در بازار برای استفاده ی مشتریان ارائه می شود.

دارای اندازه ای بزرگ تر از بادام معمولی است و شکل میوه ی آن هم شبیه نارگیل است که مغزها مثل پره‌های پرتقال داخل آن چیده شده باشند. البته که دارای قیمت بالایی هم می باشد.

دانه‌ی کاج پرطرفدارترین انواعِ آجیل‌ در دنیا

دانه ی کاج، همراه با عطر و طعم مطلوبی که دارد، جزء گران قیمت ترین انواع آجیل قرار می گیرد و یکی از عجیب ‌ترین انواع آجیل در دنیاست است.

خواص انواع آجیل

مهمترین خواص انواع آجیل، خاصیت آنتی اکسیدانی آن ها می باشد و در ذیل دیگر خواص آن ها را بیان می کنیم:

  • نیاز بدن به انواع چربی ها را بر طرف می کند.
  • به دستگاه گوارش بدن کمک بسیار زیادی می کند.
  • از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  • از ناراحتی های روحی و جسمی محافظت می کند.
  • مصرف محبوب ترین انواع آجیل در جهان از پوست و مو محافظت می کند.
  • باعث تعادل هورمونی، استحکام دندان و استخوان ها می شود.
  • باعث تعادل در کلسترول عالی می شود.
دانه‌ی کاج، پرطرفدارترین انواعِ آجیل‌ در دنیا

دانه‌ی کاج، پرطرفدارترین انواعِ آجیل‌ در دنیا و محبوبیت آجیل ها

ما در این مقاله، محبوب ترین آجیل ها در بین مردم را بیان و علت محبوب شدن و خواص هر کدام را هم ذکر کردیم. مصرف آجیل، خشکبار و میوه های خشک بخش بزرگی از فرهنگ های هر کشور می باشد و در بعضی از سنت ها و رسوم مانند مراسم عید نوروز و یا شب یلدا ددرکشور عزیزمان ایران، نقش مهم و بسزایی ایفا می کنند.

آجیل ها، دارای ترکیب فشرده‌ای از ویتامین، مواد معدنی و فلزات کمیاب، بهترین و سالم ترین راه برای استفاده ی رزانه به عنوان یک میان وعده می باشد و نیاز یک فرد به مواد مغذی را بر طرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *