مجله سلامتی

آجیل های مفید برای فشار خون بالا

آجیل های مفید برای فشار خون بالا

داشتن فشار خون بالا، برای بیماری های قلبی و سکته بسیار مضر می باشد و یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری و مدیریت این مشکل بزرگ بسیار مفید می باشد. با گذشت زمان و داشتن فشار خون بالا، به رگ های بدن آسیب جدی وارد می شود و این امر باعث بروز بیماری های قلبی و کلیه، سکته مغزی و پیامدهای دیگری می شود.

فشار خون بالا، به عنوان یک قاتل خاموش شناخته شده است و البته که با داشتن یک رژیم غذایی صحیح که سرشار از پتاسیم، منیزیوم و فیبر و همچنین دارای سدیم پایین باشد می توانید آن را کنترل کنید و سلامتی را به بدن خون باز گردانید.

با توجه به تحقیقات انجام شده، خوردن مقدار زیادی غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، آجیل، دانه‌ها و کاهش مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع شده و نمک تاثیر بسیار زیادی در فشار خون بالا دارد و می تواند آن را کاهش دهد.

مصرف انواع آجیل می تواند یک رژیم سالم برای قلب باشد و پسته یکی از محبوب ترین آن ها برای کاهش فشار خون بالا است.

تمام آجیل ها حجم بالایی از اسیدهای تک و چند زنجیره ای اشباع را دارند و می توانند تاثیر بسیار زیادی در کاهش کلسترول بدن داشته باشند و کلسترول و چربی مفید بدن را افزایش دهند.

البته به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که مصرف آجیل های شور برای سلامت بدن مفید نمی باشد و زمینه سازی برای ایجاد فشار خون بالا می شوند. مصرف این مواد مغذی باید به صورت خام باشد.

انواع آجیل های مفید برای فشار خون بالا

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، آجیل ها می توانند تاثیر بسیار مفیدی برای سلامت قلب داشته باشند و کلسترول غیر مفید بدن را کاهش دهند و بر عکس کلسترول مفید بدن را افزایش دهند.

بادام درختی

این مغز مفید، می تواند به عنوان یک تامین کننده ی منیزیم باشد و کلسترول بد و چربی های مضر را کاهش می دهد. کلسترول بد موجود در خون می تواند باعث تشکیل پلاکت در رگ های قلب شود و این پلاکت ها باعث بروز سکته ی قلبی نیز می شوند، در حالی که منیزیم باعث جلوگیری از بیماری های فشار خون می شود و از کاهش فشار خون موثر جلوگیری می کند.

همچنین، فیبر و منیزیم موجود در بادام درختی باعث افزایش استحکام در استخوان نیز می شود و به همین دلیل بادام را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بادام در کاسه

بادام در کاسه

پسته

یکی از خوشمزه ترین آجیل ها پسته می باشد و با خوردن آن می توانید فشار خون را کنترل کنید و در بین آجیل ها دارای مصرف بسیار بالایی می باشد. این مغز پر طرفدار برای جلوگیری از سکته ی قلبی، کاهش فشار خون و دیگر بیماری های قلب و عروق بسیار مفید و موثر می باشد و با توجه به تحقیقات انجام شده توسط پزشکان، افرادی که در طول روز مصرف 50 گرم پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهند، خطر افزایش فشار خون در آن ها بسیار کاهش می یابد.

پسته دارای پروتئین، فیبر و چربی های سالم می باشد و به همین دلیل توصیه می شود که در رژیم غذایی خود قرار دهید و می تواند بسیاری از نیازهای بدن را تامین کند.

علاوه بر تاثیر بسیار مثبت این مغز پرخاصیت بر روی فشار خون، می تواند سلامت قلب را حفظ کند و از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری کند.

به این نکته توجه داشته باشید که، بهتر است پسته ی شور و یا پسته بوداده مصرف نکنید، زیرا دارای سدیم بالایی می باشد و فواید بسیار زیاد آن را کاهش می دهد. فقط می توانید آن را در ماهی تابه بدون افزودن چیزی تفت دهید و یا چند دقیقه در فر بگذارید.

البته که پسته‌های با روکش شکلات تلخ هم برای تنظیم فشار خون مفید می باشند، زیرا شکلات تلخ دارای پلی فنول­های آنتی‌اکسیدانی است و به‌عنوان منبع خوبی از منیزیم محسوب می شود.

پسته مفید برای سلامتی در کاسه سرامیکی

پسته مفید برای سلامتی در کاسه سرامیکی

گردو

تقریبا تمام مغزها و آجیل ها، دارای چربی مفید و اشباع هستند و گردو تنها مغزی است که می توانید از آن اسیدهای چرب امگا 3 دریافت کنید و این اسیدهای چرب با ماهی برابری می کند و به همین دلیل مصرف گردو باعث گردش بهتر خون و حفظ سلامت قلب می شود.

با توجه به خاصیت بالای گردو، بهتر است که روزانه حدود 43 گرم گردو مصرف کنید و همچنین فیبر بالا آن باعث احساس سیری می شود و از مصرف تنقلات و وعده های ناسالم دیگر جلوگیری می کند.

گردو روی میز چوبی

گردو روی میز چوبی

بادام زمینی

بادام زمینی، به دلیل داشتن آهن و اسید فولیک بالا یکی از بهترین مغزها و آجیل ها برای زنان و افرادی که دارای کم خونی هستند، می باشد.

دارای ویتامین های B6 و منیزیم است و به هین دلیل به جذب آهن در بدن کمک می کند و بهتر است که زنان دارای فشار خون بالا روزانه 28 گرم بادام زمینی را با یک قاشق کره آن مصرف کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

بادام زمینی

بادام زمینی

دانه کدو تنبل

بر اساس مطالعات علمی انجام شده، دانه کدو تنبل به دلیل داشتن اسید نیتریک باعث کاهش فشار خون بالا و تنظیم دیگر عملکردهای قلب می شود و همچنین به ثبات ضربان قلبی هم کمک می کند و دیگر تغییرات پاتولوژیک در قلب را تنظیم می کند. البته دقت داشته باشید که دانه های کدو تنبل را بدون افزودن نمک استفاده کند.

تخمه کدو ارگانیک

تخمه کدو ارگانیک

فندوق

مصرف فندوق، به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی اشباع نشده، ویتامین E و مواد معدنی مانند: مس و منیزیم باعث کاهش فشار خون و التهاب می شود.

افرادی که دارای رژیم غذایی سرشار از آجیل و مغزها هستد، معمولا دارای کاهش وزن نیز می باشند، زیرا خوردن آجیل متابولیسم را تحریک می‌کند و باعث سوزاندن کالری بیشتری می شود. البته این دانه ها باید به صورت خام و بدون نمک باشد، زیرا مصرف بالای نمک در رژیم غذایی باعث افزایش فشار خون می شود.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، از خواص مصرف آجیل ها و مغزها مطلع شدید و با توجه به این فواید دیگر می دانید که باید مصرف این مواد مواد غذایی را در رژیم روزانه خود قرار دهید و از خواص بی نظیر آن ها استفاده کنید و سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

فندق

فندق

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *