مجله سلامتی

معرفی بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی

کاهش عوارض بیماری با خوردن دمنوش گیاهی

یکی از بیماری های رایج که ممکن است تمام افراد در فصول سرد سال به آن دچار شوند، سرماخوردگی می باشد و قبل از پناه بردن به داروهای شیمیایی، می توانید از دمنوش های گیاهی مناسب استفاده کنید و بدون هیچ گونه عوارضی سرماخوردگی را درمان کنید.

این بیماری می تواند عوارضی مانند: آبریزش بینی، گلو درد، مشکلات معده، دردهای عضلانی، سرفه و … داشته باشد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و شما می توانید با استفاده ار این دمنوش ها سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنید.

بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی

دمنوش های طبیعی، از گیاهان خاصی به صورت تازه و یا خشک شده تهیه و در بازار ارائه می شوند و می توانید آن ها را به صورت آماده تهیه کنید و یا اینکه خودتان در خانه آن ها را درست کنید.

این دمنوش های گیاهی، برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید و تاثیرگذار هستند و در ذیل تعدادی از آن ها را بیان می کنیم:

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش های اسطوخودوس، دارای خاصیت ضد ویروسی می باشند و به همین دلیل می توانند دردها و سرفه های خشک را از بین ببرند و مقداری پونه و آویشن هم می توانید به این دمنوش اضافه و خاصیت آن را چند برابر کنید.

دمنوش استوخودوس

دمنوش استوخودوس برای کاهش درد و سرفه در دوران سرما خوردگی

دمنوش بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه، دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می توانند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کند و باکتری ها را از بین ببرد و سرماخوردگی را درمان کند. همچنین برای سلامت قلب، آرامش اعصاب، بهبود حافظه و … هم تاثیرگذار و مفید است.

دمنوش چهار گل

دمنوش چهار گل، دارای ترکیبی از آویشن، گل پنیرک، گل ختمی و اسطوخودوس می باشد و می تواند تسکین دهنده ی گلودردهای دوران سرماخوردگی شود و آن را از بین ببرد.

دمنوش ریحان

دمنوش ریحان، یکی از قدیمی ترین دمنوش ها برای از بین بردن علائم سرماخوردگی می باشد و با توجه به آنتی اکسیدان بالایی که دارد بسیاری از این علائم مانند: عفونت ها، مشکلات تنفسی، مشکلات معده و … را از بین می برد.

دمنوش گیاهی برای بهبود بیماری

دمنوش گیاهی برای بهبود بیماری و کاهش التهاب

دمنوش، زنجبیل، عسل و لیمو

یکی از بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی، می باشد و با استفاده از آن می توانید التهابات موجود نشأت گرفته از سرماخوردگی را از بین ببرید.

دقت داشته باشید، در زمان تهیه این دمنوش عسل و لیمو را به آب داغ اضافه نکنند، زیرا دمای بالای آب خواص لیمو و عسل را از بین می برد.

دمنوش آویشن

آویشن، یکی از گیاهان قدیمی برای از بین بردن ویروس های بیماری سرماخوردگی می باشد و می تواند التهابات سینه را رفع و به قطع سرفه ها کمک کند، زیرا خاصیت خلط آور دارد و عفونت های گلو را از بین می برد.

دمنوش چای نعناع

این دمنوش، به دلیل برگ های گیاه نعناع فلفلی موجود در آن دارای طبعی گرم می باشد و به همین دلیل می تواند التهابات، استفراغ، حالت تهوع و دردهای گلو را در زمان بتلا به بیماری سرماخوردگی از بین ببرد.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل، دارای طبع گرمی می باشد و به همین دلیل در ماه های سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل آنتی اکسیدان بالای موجود در آن، مشکلات حاصل از سرما خوردگی از بین می رود.

درمان بیماری با زنجبیل

درمان بیماری سرما خوردگی با زنجبیل

دمنوش دارچین

این دمنوش، به دلیل دارچین موجود در آن علاوه بر خاصیت مفیدی که دارد، بسیار خوشبو است و دارای خاصیت گرما بخشی می باشد و می تواند دردهای عضلانی دوران سرماخوردگی را تسکین دهد.

دمنوش مریم گلی

این دمنوش، یکی ار بهترین نوع دمنوش سرماخوردگی می باشد و علاوه بر از بین بردن علائم سرماخوردگی، می تواند برای بهبود فعالیت های مغز، سلامت قلب و … هم بسیار مفید باشد.

دمنوش گل میخک

این دمنوش، باعث تنفس بهتر می شود و با توجه به خواص فراوانی که دارد می تواند گرفتگی ریه ها را از بین ببرد و نفس کشیدن را بهبود ببخشد.

دمنوش گل محمدی

حتما تا به حال شنیده اید که وقتی فردی دچار سرماخوردگی می شود، می گویند به او مواد غذایی و یا میوه هایی که حاوی ویتامین C است، بدهید.

دمنوش گل محمدی، دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل می تواند التهابات ایجاد شده بر اثر بیماری سرماخوردگی را از بین ببرد. همچنین می تواند جوش های پوستی، سیاهی های اطراف چشم ها و … را نیز از بین ببرد.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه دارای خواص بسیار زیادی مانند: خواب آور و آرامش بخش، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، سرشار از آنتی اکسیدان، کاهش افسردگی، افزایش کیفیت خواب، کاهش درد و خستگی، ضد التهاب و کاهش تورم و قرمزی و کاهش سرفه می باشد و البته به این نکته توجه داشته باشید که این دمنوش را هم زمان با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و … مصرف نکنید. همچنین در دوروان بارداری و شیردهی ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه کمک کننده در بازیابی سلامت بدن

دمنوش سرماخوردگی اکالیپتوس

اُکالیپتوس یک گیاه استرالیایی و بسیار پر خاصیت است و علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش می دهد.

این گیاه، دارای یک ترکیب شیمیایی می باشد که باعث می شود خلط گلو کنده شود و از بین برود و تراکم قفسه سینه را کاهش می‌دهد و در نهایت ویروس های سرماخوردگی از بین برود.

به این نکته توجه داشته باشید که قبل از مصرف این دمنوش، حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا در موارد بسیار کمی برگ های این گیاه ممکن است باعث خارش پوست شود.

دقت داشته باشد که، برای درمان سرماخوردگی در مصرف بهترین و پر خاصیت ترین دمنوش ها هم، زیاده روی نکنید و در صورت نیاز قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی باید به اندازه باشد و همچنین افرادی که در کنار بیماری سرماخوردگی، دارای بیماری خاصی می باشند، نیز باید قبل از استفاده از این دمنوش ها با پزشک خود مشورت کنند.

در روزهای سرد پاییز و زمستان پاییزی که هوا سرد می شود، سرماخوردگی و علائم آن هم بسیار شایع تر می شود و با استفاده از این دمونش ها می توانید تقویت سیستم ایمنی بدن را بالا ببرید و علائم مربوطه را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *