مجله سلامتی

بهترین خوراکی ها برای میگرن

خانمی که سر درد میگرنی دارد

سردردهای عصبی و میگرن یک عارضه می باشند و ممکن است که همه ی افراد در مرحله ای از زندگیشان مخصوصا از 18 سال به بعد به آن مبتلا شوند و تا حدودی آن را تجربه کنند.

این سردردهای میگرنی، برای افرادی که به این درد گرفتار هستند بسیار آزار دهنده می باشد، زیرا معمولا این سردردها می تواند بر خلاف سردردهای معمولی تا چند روز ادامه داشته باشد و در این موقعیت بهترین راه حل، انتخاب خوراکی مناسب می باشد و با این روش می توانید مشکل را تا حدودی مدیریت کنید.

علل به وجود آمدن سردردهای میگرنی

علل به وجود آمدن سردرد، در افراد مختلف متفاوت می باشد و ممکن است بر اثر ضربه به سرشان، قطع مصرف قهوه، مصرف دارویی خاص و … باشد.

در برخی موارد هم، سردردهای میگرنی، می تواند به خاطر تشدید سینوس ها باشد، البته بهترین راه برای حل این مشکل مشخص کردن علت آن می باشد و با پیدا شدن علت، راه حل های بهتری و سریع تری را برای بهبود عارضه پیدا می کنید.

دقت داشته باشید که، عواملی مانند تغییرات هورمونی و بی خوابی هم می تواند از جمله مواردی باشد که فرد را دچار سردرد می کند.

خانمی که میگرن دارد

خانمی که میگرن دارد

غذاهای مضر برای میگرن

ابتدا قبل از ذکر بهترین خوراکی ها برای درمان میگرن، خوراکی هایی که باعث سردرد می شود را بیان می کنیم، تا در صورت امکان از خوردن آنها اجتناب کنید و یا به اندازه مصرف کنید. در ذیل خوراکی های مختلفی را که ممکن است باعث سردرد شود بیان می کنیم:

نوشیدن بیش از حد قهوه

قهوه به عنوان یک نوشیدنی محبوب برای شروع یک روز پر انرژی و رفع خستگی روزانه می باشد، ولی نوشیدن آن برای افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند چندان خوشایند نخواهد بود و دقت داشته باشید که قطع کامل این نوشیدنی محبوب برای بسیاری از افراد تقریبا غیر ممکن می باشد. پس بهتر است که برای درمان میگرن سعی کنید در برنامه غذایی خودتان تقریبا روزی یک‌ بار یا حداکثر دو بار قهوه را قرار دهید و میزان مصرف را بالا نبرید.

خوردن قهوه

خوردن قهوه

ارتباط بین خوردن پرتقال و شروع میگرن

با توجه به تحقیقات انجام شده، بعضی از افراد با خوردن میوه های خانواده ی مرکبات و پرتقال دچار میگرن می شوند. اما این میزان نسبت به خوراکی های دیگری که باعث شروع میگرن می شوند، بسیار کمتر می باشد.

سیب قرمز، عامل شروع کننده میگرن

در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که، در برخی افراد با مصرف ماده ای به نام تانین سردردهای میگرنی شروع می شود و این ماده در سیب‌های قرمز، هلو، مرکبات، توت مشکی و توت قرمز وجود دارد.

خوردن میوه ی سیب علت افزایش سردرد میگرنی

خوردن میوه ی سیب علت افزایش سردرد میگرنی

ارتباط مصرف شیر با سردردهای میگرنی

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی مصرف شیر و ارتباط آن با شروع میگرن، نشان می‌دهد که ممکن است شیر گاو باعث شروع میگرن شود و از طرفی دیگر هم می تواند تعداد دفعات میگرن را در افراد کاهش دهد، به همین دلیل مصرف شیر به خود افراد بستگی دارد و باید بدانید که از خوردن آن اجتناب کنید، میزان مصرف را کاهش دهید و یا اینکه به صورت عادی آن را استفاده کنید.

 خوراکی های مفید برای افراد دارای میگرن

بر خلاف خوراکی های مضر، یک سری خوراکی هایی هم وجود دارد که افراد می توانند با مصرف آن ها میزان سردردهای میگرنی را کاهش دهند. در ذیل تعدادی از آن ها را بیان می کنیم:

موز

اگر جزء افرادی می باشید که برای به دست آوردن انرژی از دست رفته، عادت به خوردن یک میان وعده دارند، بهتر است که در صورت امکان این میان وعده غذای پر چرب و شیرین نباشد و موز می تواند یکی از بهترین میوه‌ها و خوراکی‌ها برای مبارزه با این عارضه باشد و می توانید در میان وعده ی صبح از آن استفاده کنید. آب موجود در موز به تسکین میگرن کمک می کند و می تواند یک میان وعده ی طبیعی برای رساندن انرژی و قند به بدن باشد.

فواید خوردن موز برای سردرد میگرنی

فواید خوردن موز برای سردرد میگرنی

مصرف هندوانه برای درمان میگرن

هندوانه، یکی از میوه های فصل تابستان می باشد و علاوه بر شیرینی، دارای مقدار زیادی آب می باشد و به همین دلیل می تواند دردهای میگرنی را کاهش دهد، زیار یکی از عوامل ایجاد میگرن، کمبود آب در بدن می باشد و هندوانه یک میوه ی مناسب، برای تامین آب در بدن می باشد.

انجیر

انجیر، جزء میوه های موثر برای درمان سردردهای میگرنی می باشد و با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، می دانیم که یکی از عوامل موجود برای سردردهای میگرنی، کم آبی در بدن می باشد، زیرا در بدن ما الکترولیت هایی وجود دارند و برای مبارزه با کم‌آبی نقش مهمی را ایفا می کنند و این الکترولیت‌ها با عنصر پتاسیم در بدن همکاری می‌کنند و کارکردشان برای کاهش کم‌ آبی در بدن می باشد.

این میوه، دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد و به کارکرد بهتر الکترولیت ها کمک می کند. به همین دلیل انجیر جزء بهترین میوه‌ها برای درمان سردرد حمله میگرنی است.

شکلات تلخ، تامین کننده کافئین

شکلات و مخصوصاً شکلات تلخ، دارای کافئین بالایی می باشد و برای درمان سردردهای میگرنی بسیار مناسب است. این ماده دارای کافئین و منیزیم می باشد و با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف منیزیم باعث بر طرف شدن دردهای میگرنی می شود.

مصرف شکلات تلخ برای بهبود سردرد میگرنی

مصرف شکلات تلخ برای بهبود سردرد میگرنی

ماست، کاهش دهنده تعداد دفعات حمله میگرنی

ماست دارای ماده‌ای به نام ریبوفلاوین است و این ماده یک نوع ویتامین ب کمپلکس می باشد و برای کم شدن دردهای میگرنی بسیار مناسب است.

همچنین، اگر افرادی هستند که از داروهای مسدود کننده بتا که برای کنترل میزان تپش قلب و فشارخون می باشد استفاده می کنند، می توانند به وسیله ی مصرف ماست اثر آن را بیشتر کنند.

آجیل، بهترین قرص طبیعی برای میگرن

آجیل ها و مغزها، دارای مقدار زیادی منیزم هستند و می دانید که این ماده نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کند و کم شدن آن باعث تحریک بیش‌ ازحد ماهیچه‌ها و سلول‌های عصبی ناحیه گردن و شانه می‌شود سردردهای عصبی را با خود به همراه می آورد.

همچنین، کمبود منیزیم باعث جمع و باریک شدن رگ های خونی در مغز می شود و سر دردهای میگرنی را منجر می شود.

آجیل که سرشار از این ماده می باشد، جزء یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان سردردهای میگرنی محسوب می شود.

خوردن آجیل برای ارام شدن سردرد میگرنی

خوردن آجیل برای ارام شدن سردرد میگرنی

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، برای درمان سردردهای میگرنی باید یک سری خوراکی ها و مواد غذایی را در رژیم غذایی حذف و یا در صورت امکان کم کنید و بر عکس یک سری را افزایش دهید تا بتوانید از ویتامین ها و مزیت های آن ها استفاده ی بیشتری داشته باشید و زندگی بدون سردرد را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *