مجله غذایی

سینی مزه چیست

سینی مزه چیست

در زمان های قدیم، همه به دنبال جدید ترین و زیباترین تزئینات بری شب یلدا بودند و انواع میوه‌ آرایی و تزئین آجیل را انجام می دادند، ولی در سال‌های اخیر، سینی مزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای مناسبت‌های مختلفی مانند: جشن تولد، دوره همی ها و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی مزه، یک نوع ظرف و یا خوراکی خاص نمی باشد و معمولا مجموعه ‌ای از خوراکی‌ها مانند: آجیل، چیپس و پفک یا انواع دسرها، سالادها و سایر غذاها در این سینی و یا ظرف با چیدمان خاصی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به آن سینی مزه می گویند.

سینی مزه چه کاربرد هایی دارد

مجموعه اي از خوراکی های مختلف و تقریباً با یک مدل طعم در یک سینی و یا ظرف یا بر روی یک میز با نظم خاص و زیبایی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و شامل میوه ها، فینگر فود ها، آجیل ها و تنقلات مانند چیپس و پفک و یا انواع دسر و سالاد و موارد دیگری می باشد.

معمولا، ظروفی کـه برای چیدمان سینی هاي‌ فینگر فود مورد استفاده قرار می گیرد، از انواع سینی چوبی، سینی هاي‌ شیشه اي ، شات پلیت ها و … می باشند و امروزه سینی ها و ظروف گالوانیزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

از این سینی های خوشمزه، برای پذیرایی از مهمان در مناسبت ها و جشن ها استفاده می کنند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی بسیار شیک و لاکچری می باشد.

این سینی، باعث می‌شود که شما انواع خوراکی‌ها را روی میز قرار دهید و مهمانان می توانند بر اساس سلیقه و ذائقه ی خود، خوراکی مورد علاقه ی خود را میل کنند.

سینی مزه چه کاربرد هایی دارد

سینی مزه در مهمانی ها چه کاربرد هایی دارد.

انواع سینی مزه

معمولا سینی مزه بر اساس نوع مهمانی و ذائقه ی میهمانان با غذاهای رنگارنگ، سالم و خوشمزه تهیه می‌شود و باید به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس ویژگی های مهمانان خود آن را تهیه کنید تا بتوانید بهترین میزبانی را داشته باشید. در ذیل تعدادی از پر طرفدارترین و خوشمزه ترین سینی های مزه را توضیح می دهیم:

سینی مزه فینگرفود

سینی فینگر فود، یکی از محبوب ترین سینی های مزه که در مهمانی‌ها می باشد و شامل: سوسیس‌های انگشتی به همراه گوجه گیلاسی، کالباس، سمبوسه، الویه، لقمه کشک بادمجان و … می‌شود و به دلیل جود این خوراکی های رنگارنگ، دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد.

سینی مزه فینگرفود

سینی مزه فینگرفود برای شیک کردن مهمانی های شما

سینی مزه سبزیجات

این روزها تعداد زیادی از مردم به سمت گیاه خواری رفته اند و سینی مزه ی سبزیجات برای این افراد بهترین گزینه می باشد و معمولا با سبزیجات بخارپز پر می شود و با توجه به ذائقه‌ ی مهمانانتان می توانید از سیب زمینی، هویج، کلم بروکلی، کرفس و کدو یا بادمجان را کبابی استفاده کنید و سس بسیار خوشمزه ای هم در کنار آن قرار دهید.

سینی مزه میوه

همان طور که می دانید، میوه ها جز ثابت پذیرایی از مهمانان می باشند و استفاده از آن ها برای سینی مزه، یک گزینه بسیار مناسب می باشد.

برای این کار تعدادی از میوه ها را باید خوب بشوئید و خشک کنید، سپس پوست برخی از میوه‌ها را جدا کنید و به شکل دلخواه خرد کنید و بسیار مرتب و زیبا داخل سینی بچینید.

به این نکته توجه داشته باشید که، برای چیدن سینی مزه میوه، حتما از چاقوی تیز استفاده کنید تا میوه‌ها به صورت له شده در سینی قرار نگیرند و بعد از درست کردن سینی را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید و چند دقیقه قبل از آمدن مهمانان از داخل یخچال در بیاورید و بر روی میز سرو قرار دهید. البته از میوه های خشک شده هم می توانید استفاده کنید.

سینی مزه شور

در سینی مزه شور، می توانید از آجیل‌هاي‌ شور، چیپس، پفک، ترد، چوب شور و کرانچی پنیری استفاده کنید و سعی داشته باشید که به توجه به رنگارنگ بودن این خوراکی ها، بهترین چیدمان را انجام دهید.

برای زیباتر شدن این سینی هم می توانید از کاسه‌هاي‌ کوچک یا سس‌ خوری‌هاي‌ مینیاتوری استفاده کنید و چیدمان را هیجان انگیز تر کنید و از سس‌‌هاي‌ مختلف، ماست موسیر و پنیر هاي‌ رنگی هم می توانید استفاده کند.

سینی مزه شیرین

خوراکی‌هاي‌ شیرین مانند: پاستیل، مارشمالو، شکلات و شیرین گندمک از رایج ‌ترین انواع خوراکی‌های‌ شیرین می باشند و طرفدارای بسیار زیادی دارند.

برای زیباتر و خوشمزه تر شدن این سینی می توانید از انواع دونات‌هاي‌ مینیاتوری، کیک‌هاي‌ کوچک و تزیین شده بـه همراه بیسکوییت‌ها و کوکی‌هاي‌ خوشمزه مغزدار استفاد و سینی را هیجان انگیز تر کنید.

سینی مزه شیرین

سینی مزه شیریندر سفره شما

سینی مزه ترش

خوراکی‌های ترش هم مانند: آلبالو، آلو، آلو جنگلی، لواشک، تمبر هندی و آلوچه دارای طرفداران خاص خود می باشد و در جشن‌ها و مهمانی‌ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تهیه ی کیک های لواشک و یا رولت های لواشک و آلوچه هم می توانید به مراکز خرید بزرگ سر بزنید و آن ها را تهیه کنید.

سینی مزه میکس

سینی مزه میکس یکی از بهترین و جذاب‌ترین سینی های مزه می باشد و با استفاده از انواع خوراکی‌هاي‌ رنگارنگ و خوشمزه مانند: برگه‌هاي‌ ژامبون، گوجه گیلاسی، زیتون، بیسکوئیت، شکلات، چیپس و فینگرفود چیده می شود.

البته می توانید دو یا سه مدل از این سینی های مزه را تهیه کنید ودر قسمت‌هاي‌ مختلف میز پذیرایی و سرو قراردهید تا همه ی مهمانان راحتی امکان دسترسی بـه آن ها را داشته باشند.

سینی مزه پروتئینی

با توجه به جنب و جوشی که در جشن ها و مهمانی ها بر قرار است، اکثر مهمانان برای ساعات میانی جشن، بـه خوراکی‌های مقوی نیاز دارند و سینی مزه پروتئین یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

برای تهیه ی این سینی می توانید از سوسیس، کالباس، بیف‌ها، انواع پنیر و ناگت‌هاي‌ متنوع استفاده کنید.

سینی مزه پروتئینی

سینی مزه پروتئینی برای ورزشکاران

سینی مزه سوخاری

پیاز سوخاری، ناگت سوخاری، فیله سوخاری، قارچ سوخاری و سیب زمینی سوخاری از خوشمزه ‌ترین و هیجان‌انگیزترین خوراکی‌هایي این سینی مزه می باشند و طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

سینی مزه پنیری

پنیر یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه می باشد و این خوراکی در هر منطقه و کشوری با سبک خاصی تهیه می شود و این سینی برای جشن‌هاي‌ لاکچری و هیجان انگیز انتخاب بسیار خوبی می باشد.

دراین مقاله در مورد سینی مزه و انواع مختلف آن صحبت کردیم و جزئیات هر کدام از این سینی ها را بیان کردیم.

هیجان‌انگیزترین و خوشمزه ‌ترین خوراکی‌هایی که برای جشن‌ها و مهمانی‌ها تدارک می‌بینند، همین سینی مزه می باشد و این سینی‌های رنگارنگ برای زیباتر شدن میز شام و میز مزه نیز انتخاب بسیار فوق العاده ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *