مجله سلامتی

تنقلات برای پذیرایی از مهمان

تنقلات برای پذیرایی از مهمان

امروزه تنوع بسیار زیادی در تنقلات و خوراکی ها وجود دارد و با توجه به این تنوع، به نسبت نوع مهمانی خود می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید.

در قدیم، برای پذیرایی مهمانانی ها از تنقلات سالم ایرانی مانند: گندم شاه دانه، برنجک، لواشک، آلبالو خشکه و … استفاده می کردند.

تنقلات شور، یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرایی از مهمانان در میهمانی ها و دور همی های دوستانه می باشد و این خوراکی های شور، هم برای بچه و هم برای بزرگ ترها بهترین انتخاب است.

برای انتخاب راحت تر انواع تنقلات آن ها را در دسته ی خوراکی های شور، شیرین و ترش قرار دهید و در ذیل آن ها را توضیح می دهیم:

بادام بو داده

آجیل ها، یکی از بهترین خوراکی ها و تنقلات برای پذیرایی از مهمان ها در دورهمی ها می باشد و در بین آن ها، بادام برشته یک میان وعده عالی برای مهمانان است.

این مغز مفید را می توانید با ادویه‌ها و چاشنی‌ها، پوست پرتقال، فلفل قرمز، پودر کاکائو و یا پاپریکای دودی بسیار خوشمزه تر کنید و با طعم های شیرین، شور، تند یا دودی در مهمانی ها استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن، یکی از تنقلات بسیار مفید و خوشمزه می باشد و درست کردن آن هم بسیار آسان و ساده است.

دقت داشته باشید که به جای استفاده از پاپ کورن های بسته بندی و آغشته به چاشنی های طعم دار مصنوعی، می توانید خودتان آن را آماده و طعم دار کنید و برای مهمانی ها و دورهمی ها استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن یک از تنقلات ساده و راحت

 کلوچه ها

کلوچه ها بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشند و برای پذیرایی از مهمانان در زمان عصر به همراه چای و یا قهوه بهترین انتخاب می باشند و پختن آن ها بسیار ساده است و در خانه به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

چوب شور با روکش شکلاتی

چوب شور با روکش شکلاتی، دارای یک مزه ی شور و شیرین می باشد و برای کسانی که دوستدار این مزه هستند، انتخاب بسیار خوبی است.

برای داشتن چوب شورهای شکلاتی، می‌توانید آن ها را در شکلات های ذوب شده فرو کنید و اجازه دهید تا خنک شود و بعد از خنک شدن در ظرف سرو قرار دهید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

سیخ سبزیجات

یکی از بهترین انواع تنقلات، در روزهای گرم تابستان سیخ سبزیجات می باشد. این مزه به پختن نیازی ندارد و می توانید آن را با گوجه گیلاسی، برگ ریحان شیرین و برش های مربعی موزارلا و سبزیجات دیگر تهیه کنید و همراه با سس و یا سرکه ی بالزامیک سرو کنید.

توت فرنگی پر شده

توت فرنگی به دلیل مزه ی خوب و رنگ زیبایی که دارد، یکی از پایه های ثابت برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد و همه از خوردن آن لذت می برند.

حالا شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و با انواع شکلات شیری، شکلات توت فرنگی و دیگر شکلات ها تزئین کنید و در ظرف سرو قرار دهید و پذیرایی خود را خلاقانه تر کنید.

توت فرنگی پر شده

توت فرنگی پر شده در کنار ظرف میوه

بادام زمینی

بادام زمینی، یک میان وعده عالی و سالم برای پذیرایی از مهمانان در دوره همی ها می باشد. این خوراکی خوشمزه را می توانید همراه با میوه های خشک، تکه های نارگیل یا حتی کمی شکلات سرو کنید و نتیجه ی این کار بسیار عالی می شود.

میوه خشک

میوه خشک برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب می باشد و علاوه بر خاصیت بسیار زیادی که دارد، میز سرو مزه را بسیار زیبا و رنگین می کند.

میوه‌های خشک شامل حلقه‌های سیب خشک، پرتقال خشک یا زردآلو خشک و … می باشند و با توجه به رنگ های زیبایی که دارند ظرف سرو را بسیار خوش آب و رنگ و مهمانان را به خوردن و لذت بردن ترغیب می کنند.

انواع آجیل

آجیل های شیرین و شور از بهترین انتخاب ها برا پذیرایی از مهمانان در دورهمی ها می باشد و با توجه به نوع مهمانان و سلیقه ی آن ها می توانید از آجیل های مخلوط آماده و یا به تنهایی استفاده کنید.

البته کشمش، مویز، توت و … هم برای کاهش هزینه تنقلات بسیار مفید می باشد و حتی می توانید آجیل شور را با انواع تخمه هم مخلوط کنید و مهمانان را سرگرم کنید.

انواع آجیل

انواع آجیل در میان وعده

انواع تخمه

انواع تخمه، در مهمانی ها و دورهمی های صمیمی، بسیار پرکاربرد می باشد و می تواند یک خوراکی بسیار خوب برای تماشای دسته جمعی فوتبال و یا یک فیل کمدی باشد.

انواع مختلفی از تخمه ها را برحسب علاقه و ذائقه در لیست زیر قرار داده ایم:

  • تخمه آفتابگردان
  • تخمه کدو گوشتی و مرمری
  • تخمه محبوبی یا تخمه هندوانه
  • تخمه ژاپنی یا جابانی

شاهدانه و برنجک

شاهدانه بو داده، یکی از تنقلات پر طرفدار و منبع غنی از نشاسته و چربی های غیر اشباع می باشد و معمولا با گندمک و یا برنجک ترکیب می شود و جزء یکی از بهترین تنقلات می باشد.

چیپس و پفک

این دسته از خوراکی های شور، با وجود اینکه اصلا مفید نمی باشند، ولی دارای طرفداران بسیار زیادی هستند و انواع چیپس را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و یا اینکه خودتان در خانه به راحتی درست کنید.

سوهان، گز و پولکی

سوهان، گز و پولکی، از انواع تنقلات سنتی می باشند و برای پذیرایی از مهمانان همراه چای بهترین گزینه می باشند و البته که جدای از شکر به کار رفته در آن ها، بسیار هم مفید هستند و خاصیت فراوانی دارند.

مسقطی و نوقا

مسقطی و نوغا، از خوراکی ها و تنقلات استان فارس و تبریز می باشند و با توجه به اینکه مسقطی از نشاسته تهیه می شود، علاوه بر مزه خوبی که دارد، بسیار مفید هم می باشد.

این دو خوراکی و تنقلات مفید را می توانید همراه با چای در مهمانی ها و دورهمی های خود سرو کنید.

انواع شکلات ها و پاستیل ها

انواع شکلات ها و پاستیل ها در کار چای عصر

انواع شکلات ها و پاستیل ها

امروزه شکلات ها و پاستیل ها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و طرفدارای بسیار زیادی هم دارند و با توجه به مزه ی خوب و رنگین بودن آن ها برای پذیرایی از مهمانان در دوره همی ها بهترین انتخاب می باشد.

انواع بیسکوییت و کیک

انواع بسکوئیت و کیک برای پذیرایی از مهمانان در کنار چای و قهوه، گزینه ی بسیار خوبی می باشند و با یک سرچ کوچک در گوگل می توانید آن ها را داخل خانه تهیه و درست کنید و در کنار مهمانانتان از مزه و طعم دلچسب آن لذت ببرید.

در این مقاله بهترین تنقلات برای پذیرایی از مهمانان در دورهمی ها را بررسی کردیم و برای داشتن یک مهمانی و پذیرایی فوق العاده، علاوه بر آشپزی در منزل و آماده کردن غذا ها باید به تنقلات و نحوه ی سرو آن ها هم توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *