مجله غذایی

معرفی انواع تنقلات برای مهمانی

انواع میان وعده

خوراکی اندک و سبک را تنقلات می گویند و معمولا هم به صورت میان وعده برای برطرف کردن موقتی گرسنگی و لذت بردن از خوردن، مصرف می شود.

این تنقلات، از قدیم پای ثابت مهمانی ها و دورهمی ها در لذت بردن و هم صحبت شدن با اقوام و دوستان بوده است زیرا که اساسا، مهمانی ها و دورهمی ها بدون خوردن خوراکی های سبک و خوشمزه، لذتی ندارد.

یکی از تفریحات لذت بخش برای هر انسانی، دورهمی و مهمانی می باشد و یکی از اجزای ضروری و مهم در هر دورهمی و مهمانی استفاده از تنقلات مختلف است.

تنقلات ایرانی، دارای انواع مختلف و بسیار گسترده می باشد و به همین دلیل ما می خواهیم در این مقاله، بهترین انواع تنقلات برای مهمانی ها و دورهمی ها را به شما معرفی کنیم و لذت دورهمی هایتان را چند برابر کنید.

قیصی محبوب

قیصی، یک نوع زردآلو شیرین است و طرفدارای بسیار زیادی دارد و علاوه بر طعم مطبوع و ظاهری زیبا، دارای ویتامین های C و A، پتاسیم، فیبر و بسیاری از مواد مغذی می‌باشد. این ویژگی های موجود در قیصی، باعث شده است که این برگه، به پای ثابت دورهمی های خانوادگی تبدیل شود.

آلبالو خشکه دوست ‌داشتنی

آلبالو خشکه، دارای طعم ترش می باشد و می توانید آن را به صورت طولانی مدت نگه داری کنید و به همین دلیل از گذشته مورد توجه بسیاری برای مصارف گوناگون بوده است.

این خوراکی دوست داشتنی را می توانید به غیر از دورهمی ها، به عنوان میان وعده‌ای محبوب برای کودکان در زمان مدرسه هم مورد استفاده قرار دهید.

آلبالو خشک

آلبالو خشک ترشی برای تنظیم فشار خون

آلوچه ترش، ترش‌ترین محصول از تنقلات

آلوچه ترش، یکی از تنقلات بسیار ترش است و علاوه بر کودکان بزرگسالان هم آن را دوست دارند و همیشه آن را تهیه می کنند و در دورهمی ها مورد استفاده قرار می دهند و از طعم آن لذت می برند.

به این نکته توجه داشته باشید که این محصول باید کاملا بهداشتی باشد و باید حتما آن را از فروشگاه های معتبر و تولید کنندگان خوش نام تهیه کنید.

کشمش

کشمش، یکی از بهترین تنقلات برای جایگزین شدن با قند و شیرینی می باشد و علاوه بر طعم بسیار شیرین و خوبی که دارد، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B است و برای بدن بسیار مفید است و مانند قند دارای ضرر نمی باشد. البته اگر به همراه نخوچی هم باشد که بسیار خوشمزه و سرگرم کننده می باشد.

کنجد مقوی

کنجد و دیگر ترکیبات آن مانند: ارده، کرم و … به همراه عسل، شیر و … جزء مقوی ترین تنقلات می باشد و به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی بالایی که دارد نیازهای بدن را تامین می کند.

کنجد

کنجد ماده ای مغذی

چیپس میوه

چیپس میوه، یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و البته مفید می باشد و می توانید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و علاوه بر مزه ی بسیار خوبی که دارد، دارای مواد مغذی و ویتامین های بسیار زیادی می باشد.

ذرت بو داده

یکی دیگر از انواع تنقلات برای مهمانی ها و مخصوصا دورهمی ها، ذرت بو داده و یا همان پاپ کورن می باشد و به عنوان یک خوراکی بسیار سبک است که افراد را برای چند ساعت سیر نگه می دارد و برای اکثر مهمانی ها مناسب است.

آجیل و خشکبار

بدون شک، همه افراد آجیل و خشکبار را دوست دارند و برای مهمانی ها و دورهمی ها یک گزینه ی بسیار مناسب می باشد و علاوه بر مزه ی بسیار خوبی که دارند، دارای انواع مختلفی از ویتامین ها و املاح معدنی هستند و برای سلامت قلب و عروق، سیستم ایمنی، سیستم عصبی، دستگاه گوارش و… خیلی مفید می باشند.

آجیل

آجیل سرشار از ویتامین

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان، معمولا یکی از پایه های ثابت مهمانی ها و دورهمی ها می باشد و همگی افراد به این خوراکی علاقه دارند و خوردن آن بسیار لذت بخش می باشد.

انواع کیک و شیرینی های مختلف

کیک و شیرینی، برای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا پای ثابت مهمانی ها می باشد و شما می توانید در کنار شیرینی از چای یا شربت های مختلف هم برای پذیرایی استفاده کنید.

سوهان و گز

سوهان و گز، از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و شیرین می باشد و افراد را برای ساعات طولانی سرحال و پر انرژی می کند. البته در مصرف آن باید دقت داشه باشید، زیرا باعث بالا رفتن قند خون می شود.

چیپس و پفک

کمتر کسی پیدا می شود که چیپس و پفک را دوست نداشته باشد و یک گزینه ی بسیار مناسب همراه با ماست موسیر و سس های مختلف برای دورهمی ها و مهمانی ها می باشد.

چیپس و پفک

چیپس و پفک یکی از لذیذ ترین تنقلات

بیسکویت

معمولا اکثر خانواده های ایرانی، برای دورهمی های عصرانه به همراه چای از بیسکوئیت استفاده می کنند و علاوه بر مزه ی خوبی و دلنشینی که دارد جزء خوراکی های ارزان و مناسب می باشد.

اسموتی میوه

اسموتی میوه ای، یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و مفید می باشد و یک گزینه ی مناسب برای برگزاری مهمانی های لاکچری است.

شکلات و پاستیل

شکلات و پاستیل در اکثر مهمانی ها و دورهمی ها به چشم می خورد و مورد استفاده قرار می گیرد و به همراه چای و قهوه استفاده می شود و با استفاده از آن می توانید از مضرات قند در امان باشید.

دقت داشته باشید که، برای کاهش مضرات اندک آن هم می توانید از شکلات های رژیمی و تلخ که قند کمتری دارند استفاده کنید.

پاستیل های خوارکی

پاستیل های خوارکی میان وعده ای عالی

ژله

ژله جزء تنقلاتی می باشد که طرز تهیه ی آن بسیار آسان می باشد و هم قیمت مناسب دارد و افراد می تواند با توجه به سلیقه ی مهمان آن را در رنگ ها و طعم های مختلف درست کنند.

بادام زمینی

بادام زمینی، یک میان وعده و خوراکی بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و یک ایده ای عالی برای پذیرایی از مهمان همراه با میوه های خشک، تکه های نارگیل و … است.

ما در این مقاله انواع مختلف تنقلات و خوراکی ها را بررسی و بیان کردیم و شما می توانید با استفاده از آن ها مهمانی ها و دورهمی های خود را خاص و لذت بخش کنید و به خوبی از مهمان های خود پذیرایی کنید و یک شب به یادماندی در خاطره ها بسازید.

انواع مختلف تنقلات ذکر شده در بالا، باعث شده تا در انتخاب تنقلات برای پذیرایی از مهمانی ها و دوره همی ها، گزینه های زیادی پیش رو داشته باشید.

اما در این میان آجیل ها، میوه ها و میوه های خشک، پاپ کورن را می توانید در لیست بهترین ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *