مجله سلامتی

کدام آجیل برای چاقی صورت موثر است

دختر بامزه در حال خوردن گردو

یکی از دغدغه های برخی از افراد، چاق و پر بودن صورت می باشد و داشتن گونه های برجسته را جزء زیبایی و جذابیت صورت می دانند. ما در این مقاله در مورد انواع آجیل های مناسب برای پر کردن صورت صحبت می کنیم.

بعضی از انواع مغزها مانند: بادام زمینی، بادام هندی، بادام درختی، گردو، پسته و فندق در چاق و پر شدن صورت بسیار تاثیر گذار می باشند و البته توجه داشته باشید که این مغز ها، علاوه بر پر کردن صورت برای درمان بسیاری از بیماری ها هم مفید هستند، زیرا مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، آجیل و مغزیجات دارای فیبر، ویتامین A C E مواد معدنی مانند مس و روی، چربی‌های ضروری و پروتئین زیادی هستند و به همین دلیل باعث چاقی صورت، صاف و لطیف شدن پوست و درخشش آن می شوند.

همچنین، آجیل و مغزها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان بتاسیتوسترول هستند و باعث آبرسانی به پوست می شوند و به همین دلیل می تواند به پر و زیبا شدن صورت شما کمک بسیار زیادی داشته باشند.

آجیل های مناسب برای چاقی صورت

یکی از دلایل استفاده از مغزها و آجیل ها، برای چاق شدن صورت می باشد و البته به این نکته توجه داشته باشید که میزان استفاده از این مغزهای پر خاصیت باید به اندازه باشد و مصرف زیاد آن ها به چاق شدن سریع تر صورت کمک نمی کند و مشکلات متعدد دیگری را در بدن به وجود می آورند و بنابراین باید به مقدار استفاده از آن ها هم توجه زیادی داشته باشید. در ذیل این مغزهای مفید برای پر شدن صورت را ذکر می کنیم:

پسته

یکی از مغزها و یا آجیل های بسیار پر طرف دار و البته مقوی و انرژی زا پسته می باشد و به طلای سبز هم معروف شده است. این مغز دارای انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های غیر اشباع می باشد و هر کدام از آن ها می توانند نقش منحصر به فردی را در بدن ایجاد کنند.

چربی های غیر اشباع آن می تواند کلسترول مفید خون را تنظیم کند و البته که آنتی اکسیدان موجود در آن هم، به تولید آندروژن که برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است بسیار کمک می کند و همچنین چربی های سالم آن عضله و ماهیچه های صورت را تقویت می کند و باعث می شود که صورت شما پر و زیبا شود.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که آهن موجود در پسته، باعث درمان کم خونی می شود و به رنگ پریدگی صورت و چهره کمک بسیار زیادی می کند. به همین دلیل می توانید مصرف مرتب و روزانه ی پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پسته در کاسه از بالا

پسته در کاسه از بالا

بادام

بادام هم، جز مغزهایی می باشد که باعث چاق شدن صورت می شود و با توجه به مواد معدنی و مغذی به حجیم شدن عضلات و ماهیچه های صورت، بسیار کمک می کند.

این مغز، دارای پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر و مواد دیگر می باشد و این ویتامین باعث شاداب شدن پوست و تامین رطوبت آن می شود.

البته بادام، دارای انواع مختلفی مانند: بادام های هندی، بادام های زمینی و بادام های درختی می باشد و همه ی آن ها مخصوصا بادام هندی باعث پر و چاق شدن صورت می شوند، زیرا بادام هندی دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشد و سرشار از سلنیوم و ویتامین E است و به همین دلیل به رشد و ترمیم سلول های پوست کمک می کند و آن ها را تقویت و جیم می سازد و به طور کلی گردش خون در صورت را بهبود می بخشد و باعث شادابی و سرحالی صورت می شد، پس بهتر است که این مغز پر خاصیت را هم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بادام برای سلامتی

بادام برای سلامتی

فندق

فندق هم، یکی دیگر از مغزیجات و یا آجیل های بسیار مفید برای صورت می باشد و مثل بادام هندی، بادام زمینی و پسته باعث حجیم شدن ماهیچه های صورت و ترمیم بافت آن می شود.

همچنین، باعث از بین رفتن انواع جوش، شادابی پوست و روشن شدن آن می شود و آبرسانی بسیار عمیقی به آن می دهد. دارای امگا 3 بسیار زیادی می باشد و به بهبود عملکرد مغز کمک می کند و سلنیوم موجود در آن، خاصیت کشسانی به پوست می دهد و با توجه به این خاصیت های ذکر شده بهتر است که مصرف روزانه ی فندوق را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فندق برای صورت

فندق برای صورت

گردو

گردو بسیار مقوی می باشد و باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می شود و دارای مقدار زیادی ویتامین است. چربی های غیر اشباع موجود در آن، باعث تنظیم کلسترول بد بدن می شود و برای داشتن صورتی پر و چاق بهتر است که روزانه سه عدد گردو مصرف کنید و در رژیم غذایی خود قرار دهید.

گردو برای صورت

گردو برای صورت

بادام زمینی

بادام زمینی هم به دلیل داشتن پروتئین به چاق و سفت شدن پوست صورت کمک می کند و باعث می شود که پوست صورت شما، جوان تر به نظر برسد.

این مغز، دارای اسیدهای چرب ضروری، پروتئین و فیبر زیادی است و منبع بسیار زیادی از ویتامین د که یکی از ویتامین ها موثر در پوست است نیز می باشد و ویتامین ای موجود در آن هم، رگ‌های خونی را گشاد و باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود.

دیگر اینکه با توجه به منیزیم و پتاسیم فراوان موجود در آن باعث سریع تر شدن جریان اکسیژن و مواد مغذی می شود و به همین دلیل دارای پوستی شاداب و درخشان می شوید.

بادم زمینی خام

بادم زمینی خام

خوردن منظم آجیل برای چاقی صورت

با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف منظم آجیل ها و مغزها، باعث افزایش وزن کلی بدن نمی شود و می توانید با خوردن منظم آن از لاغری بیش از اندازه ی صورت خود هم جلوگیری کنید، زیرا در رژیم های غذایی ممکن است که چربی های صورت شما از بین برود و پوست صورت شل بشود و مصرف آجیل باعث چربی سوزی و کالری سوزی، در افراد دارای اضافه وزن یا چاق می شود و آن را افزایش می دهد و از انباشته شدن چربی اضافی در قسمت های شکم و پا جلوگیری می کند.

 آجیل های ذکر شده علاوه بر مواد مغذی، دارای انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشند و به همین دلیل، منبع غنی از انواع مواد مغذی را برای فراهم می کنند و در افزایش وزن و چاقی صورت بسیار تاثیر گذار هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *