مجله سلامتی

ارتباط زعفران و غلظت خون چیست

زعفران در کاسه چوبی به همراه گل زعفران کنار کاسه

زعفران یک ادویه ی بسیار با ارزش و پرطرفدار می باشد و برای بدن خواص بسیار زیادی را به همراه دارد و البته که یکی از این خواص ارتباط آن با غلظت خون می باشد.

غلظت خون، در واقع بالا رفتن تعداد گلبول های قرمز خون می باشد و زمانی که میزان هموگلوبین خون در آقایان به بیشتر از ۱۸ گرم در دسی لیتر و در بانوان به بیشتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر برسد، غلظت خون به وجود می آید.

زمانی که، تعداد گلبول های قرمز زیاد می شود، جریان خون کاهش پیدا می کند و برخی اوقات لخته های خون را به همراه دارد.

ممکن است که تصور داشته باشید، تیره بودن رنگ خون نشان دهنده ی غلظت و روشن بودن آن نشان دهنده رقت خون می باشد و توجه داشته باشید که این تصور کاملا اشتباه است و غلظت خون را با چشمان غیر مسلح نمی توان تشخیص داد و با توجه به انجام یک سری آزمایشات می توانید آن را مشخص کنید.

سردرد و سرگیجه، احساس ضعف و خستگی، تنگی نفس، زخم معده، سنگ کلیه، دردهای استخوانی، اختلالات بینایی و … جزو علائم غلظت خون می باشند و زعفران یکی از محصولاتی است که در رفع و درمان غلظت خون تاثیر بسیار زیادی دارد.

زعفران ارگانیک

زعفران ارگانیک

خواص زعفران برای غلظت و گردش خون

زعفران یک ادویه ی بسیار ارزشمند همراه با خواص ارگانیک بسیار زیادی می باشد و یکی از این خواص بسیار مفید آن برای غلظت خون می باشد و باعث رقیق شدن خون در بدن می شود. همچنین از اختلالات مختلف بدن جلوگیری می کند و وضعیت سلامتی را بهبود می بخشد.

از این ادویه، بیشتر به صورت خشک و پودر استفاده می کنند و بیشترین میزان مصرف آن هم بین نیم تا یک گرم در روز می باشد و البته می توانید از آن به صورت موضعی برای ماساژ بدن، در سوپ‌ها، نوشیدنی‌های گرم و یا قرص‌ها هم استفاده کنید.

ویتامین های موجود در این ادویه، باعث رقیق شدن خون می شود، از لخته شدن خون جلوگیری می کند و مانع از گرفتگی رگ های خونی می شود.

دقت داشته باشید که، غلظت خون پایین یک خصوصیت مثبت می باشد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را بسیار کم می کند و در بدن این افراد پمپاژ خون به صورت بسیار مناسب انجام می شود. به همین دلیل مصرف بیش از اندازه ی زعفران می تواند در این افراد باعث ایجاد خونریزی دماغ شود و باید در مصرف آن احتیاط کنند.

این ادویه ی بسیار مفید و پر خاصیت، باعث تنظیم گردش خون می شود و تاثیر بسیار زیادی در روند خون رسانی به قلب دارد.

در واقع گردش خون را بهبود می بخشد و به همین دلیل باعث عملکرد درست قلب و تامین اکسیژن مورد نیاز بافت های بدن می شود.

چای زعفرانی

چای زعفرانی

خواص شگفت انگیز زعفران

زعفران با نام دیگر طلای سرخ، معروف می باشد و دارای ترکیبات مختلف و مفیدی مانند فلانوئیدها، کاروتنوئیدها، آهن، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ویتامین C است و به همین دلیل برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد و حتی در طب سنتی هم مصرف آن توصیه شده است. در ذیل خواص درمانی مختلف این ادویه ی مفید را بیان می کنیم:

زعفران و درمان افسردگی

زعفران مانند یک تسکین دهنده و آرام بخش عمل می کند و سافرانال موجود در آن به کاهش درد و درمان اضطراب کمک می کند و می توانید برای داشتن خواب راحت، قبل از خواب از آن مصرف کنید.

زعفران و درمان سرطان

این ادویه، خواص آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و یا اینکه از جهش و مرگ سلول های مرده جلوگیری کند، همچنین رادیکال های آزاد شده را خنثی کند و رشد سرطان را از بین ببرد.

زعفران و فشار خون

زعفران، ترکیباتی مانند کروسین و سافرانال دارد و باعث تنظیم و کاهش فشار خون می شود و به همین دلیل از سکته های مغزی و قلبی جلوگیری می کند.

طلای سرخ و درمان زخم معده

یکی دیگر از کاربردهای مفید طلای سرخ، درمان بیماری های معده، نفخ معده و یبوست و همچنین ضد التهاب و آرام بخش می باشد.

زعفران و دیابت

زعفران، برای کنترل دیابت هم مفید می باشد و منگنز موجود در آن، باعث تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 می می شود.

زعفران و درمان التهاب

خواص ضد التهابی این ادویه، باعث درمان زخم و کبودی می شود و روغن و پماد های دارای زعفران، درد بدن را درمان می کند و از بیماری هایی مانند: آرتروز، نقرص و آسیب دیدگی در زمان ورزش جلوگیری می کند.

زعفران و درمان عفونت

زعفران، دارای آهن می باشد و به همین دلیل بسیار خون ساز است و باعث تولید هموگلوبین می شود و به همین دلیل برای درمان بیماری های عفونی رحم در زنان و دختران، نقش بسیار مفیدی ایجاد می کند.

زعفران قرمز در قاشق چوبی

زعفران قرمز در قاشق چوبی

چای زعفران و خواص مفید آن

چای زعفران هم دارای خواص بسیار مفیدی می باشد و برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات ذکر شده در ذیل مفید می باشد:

  • هضم غذا
  • درمان دردهای قاعدگی
  • تقویت و درمان قوای جنسی
  • پیشگیری از خونریزی های بعد زایمان
  • تصفیه ی کبد
  • رفع سرفه و گلو درد
  • شادی آور
  • تقویت دستگاه ایمنی
  • افزایش جریان خون
  • حفظ سلامتی قلب
  • کنترل دیابت
  • کاهش اضطراب
  • بهبود استحکام استخوان
  • بهبود عملکرد عصبی
  • خواص ضدافسردگی
  • جلوگیری از سرطان
  • کاهش اختلالات معده
  • درمان التهاب

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که، مصرف بیش ‌از ‌اندازه‌ی زعفران به دلیل غلظت بالای مواد مغذی موجود در آن مفید نمی باشد و ممکن است باعث ایجاد خشکی دهان، سرگیجه، حالت تهوع، اضطراب، خستگی و تغییر اشتها شود و البته این علائم بسیار نادر می باشد، ولی باید دقت کامل را داشته باشید.

با توجه به مطالب ذکر شده دراین مقاله، زعفران یک گیاه معطر و خوش رنگ می باشد و دارای خواص بی‌نظیری مانند: بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش درد، بهبود الگوی خواب، کاهش خونریزی، افزایش سلامت قلب، افزایش جریان خون، جلوگیری از دیابت، افزایش استحکام استخوان و بهبود عملکرد دستگاه ایمنی می باشد ودر ضعیت سلامتی تاثیر بسیار زیادی ایجاد می کند.

استفاده از این ادویه، برای تامین سلامتی بدن و مقابله با انواع بیماری ها بسیار مفید است و یکی از فواید بسیار مفید و موثر آن برای غلظت خون می باشد و نقش بسیار موثر و مفیدی در کاهش غلظت خون دارد و می تواند آن را دقیق کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *