مجله غذایی

بهترین زعفران مال کدام کشور است

زعفران ریخته شده توسط ملاقه چوبی

زعفران، یکی از ادویه های بسیار گران قیمت در دنیا می باشد و بر اساس گزارشات به عمل آمد، سالانه در حدود ۲۳۰ تن زعفران در جهان تولید می شود.

در جهان و بین تمام تولید کنندگان حرفه ای ایرانی این ۲۳۰ تن زعفران، شهر قاین دارای مرغوب ترین و بهترین زعفران ایرانی می باشد و صاحب مقام اول در زمینه برترین زعفران در ایران و جهان را دارد و به همین دلیل نام پایتخت زعفران ایران را به این شهر نسبت داده اند.

البته شهرستان های دیگر استان خراسان جنوبی هم بشرویه و فردوسکه در حوزه ی کشت زعفران دارای فعالیت بسیار زیادی نیز می باشند.

به قدری کشت زعفران، در استان خراسان جنوبی و مخصوصا شهر قاین، رایج و گسترده است که منبع اصلی درآمد مردم آن منطقه این کار و فعالیت های مرتبط با زعفران می باشد.

همان طور که می دانید، صادرات این محصول ارزآوری بسیار زیادی برای کشور دارد و کشت آن نیز باعث بالا رفتن آگاهی های اقتصادی هم می شود.

خراسان رضوی و بیشترین تولید کننده ی بهترین زعفران ایران و جهان

خراسان رضوی از نظر کمیت، دارای مقام اول در ایران می باشد و خراسان جنوبی از نظر کمیت در مقام دوم قرار می گیرد.

در استان خراسان جنوبی، کشت زعفران به قدری گسترده است که عده ی زیادی از مردم در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه، زاوه، تربت جام، گناباد، باخزر و بجستان تقریبا در تمامی شهرها و روستاهای آن، به این کار مشغول هستند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، سالیانه به طور تقریبی ۲۳۰ تن زعفران در تمامی جهان تولید می شود و خراسان رضوی در بین این میزان تولید، ۱۷۰ تن را به خودش اختصاص می دهد و افتخاری برای ایرانیان محسوب می شود.

کشور یونان سالانه ۶ تن، مراکش هم سالانه ۴ تن، کشمیر سالی ۳ تن، اسپانیا ۲ تن و در آخر ایتالیا با یک تن صاحب مقام های دوم تا ششم جهان هستند.

گل های زعفران برداشت شده در سبد چوبی

گل های زعفران برداشت شده در سبد چوبی

خراسان جنوبی دومین تولید کننده بزرگ زعفران ایران و جهان

استان خراسان جنوبی در کشت بهترین زعفران هم از نظر کمیت دارای مقام دوم می باشد و به عنوان یک رقیب سر سخت برای خراسان رضوی می باشد.

البته که با توجه به مناسب بودن زمین های کشاورزی کشورمان ایران، برای کشت زعفران استان ها و شهر های متعدد دیگری هم مانند فارس و لرستان در این حوزه فعالیت می کنند.

آب و هوای مخصوص کشت زعفران

آب و هوا برای کشت زعفران، بسیار اهمیت دارد و این محصول را باید در هوای نیمه گرمسیری کشت کنید و البته که در مقابل سرما هم دارای مقاومت خوبی می باشد و به همین دلیل است که از گذشته های دور در شهر همدان این گیاه را کشت می کردند.

بهترین زعفران دنیا

بدون شک زعفران ایرانی جزء مرغوب ترین و بهترین در جهان می باشد و به همین دلیل است که ایران بزرگ ترین تولید کننده ی زعفران در دنیا است و مقام اول را دارد. دارای کیفیت بسیار بالایی است و عطر و بویی بسیار بی نظیر همراه با گل های درشت و زیبا دارد. در ذیل دیگر زعفران های مرغوب کشت شده را بیان می کنیم:

زعفران توکلی

این زعفران خوش عطر و طعم است و یکی بهترین مارک زعفران ایرانی محسوب می شود و بیشتر از 80 سال سابقه دارد و از مود اولیه ی سالم و طبیعی بهره می گیرد و مصرف کنندگان این برند، دچار هیچ مشکلی نمی شوند.

خانمی گل های زیبای زعفران را در دست نگه داشته است

خانمی گل های زیبای زعفران را در دست نگه داشته است

گدرینگ

زعفران اسپانیایی گدرینگ، یکی از بهترین مارک زعفران در دنیا می باشد و در والنسیای اسپانیا کشت می شود و دارای هیچ مواد افزودنی نمی باشد. عطر و رنگ بسیار خوبی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین برندهای زعفران در جهان می باشد.

زران

زران هم یکی دیگر از زعفران های اسپانیایی می باشد و دارای رشته هایی با کیفیت بالا و لوکس است. این محصول در ابتدا به صورت دستی در مزارع جمع آوری می شود و بعد از آزمایش کیفیت در بازار ارائه می شود.

زعفران مهر آمریکا

زعفران مهر تولید کننده زعفران نمی باشد و زعفران های ۱۰۰ درصد اورگانیک اسپانیایی، ایرانی، ایتالیایی، یونانی و کشمیری را با عنوان یک برند به نام زعفران مهر همراه با بسته بندی کریستالی و لوکس در بازار ارائه می دهد.

رد ساف

رد ساف افغانستان، هم در لیست بهترین زعفران دنیا قرار می گیرد و در شمال غربی افغانستان کشت می شود و در بسته بندی های خاص و شیشه ای عرضه می شود و دارای عطر، رنگ و طعم بسیار بالایی است.

زعفران اسپانیایی کیوا

زعفران ناب کیوا، برای منطقه لامانچا در اسپانیا می باشد و شهرت بسیار بالایی هم دارد. دارای شاخه های درشت هستند و قبل از مصرف باید پودر شوند.

زعفران بر روی قاشق چای خوری

زعفران بر روی قاشق چای خوری

زعفران سحرخیز

زعفران سحرخیز، یکی از بهترین مارک زعفران در ایران می باشد و در بسته های نیم گرمی، یک گرمی، یک مثقالی و نیم مثقالی به بازار عرضه می گردد.

زعفران بهرامن

زعفران بی نظیر بهرامن از دیگر برندهای ایرانی می باشد و مانند زعفران سحرخیز عمل می کند و دارای کیفیت بسیار بی نظیر است.

زعفران خوش عطر شاهسوند

زعفران شاهسوند هم دارای قدمت بسیار بالایی می باشد و از مرغوب ترین زعفران های شناخته شده در بازار ایران است.

زعفران مصطفوی از بهترین های بازار ایران

زعفران بی نظیر مصطفوی، از دیگر نام های آشنا در بازار زعفران ایران است. دارای قدمت بسیار و کیفیت و عطر بالایی می باشد.

در این مقاله، بهترین و با کیفیت ترین زعفران موجود در دنیا معرفی شد و بصورت مختصر هم بهترین برندهای زعفران در دنیا و ایران، که رقابت سختی در به نمایش گذاشتن و فروش محصولاتشان دارند را بیان کردیم.

البته ناگفته نماند که کشورهایی مانند هند و افغانستان هم بهترین زعفران دنیا را تولید می کنند، ولی ایران در حدود ۹۰ درصد زعفران جهان را تامین و به کشورهای مختلف دیگر صادر می کند.

به همین دلیل است که بیشتر شرکت هایی که بهترین مارک زعفران دنیا را عرضه می کنند، زعفران ایرانی را با نام تجاری خود به جهان ارائه می دهند. این شرکت ها با طراحی بسته بندی های زیبا و چشمگیر، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب می کنند و از این طریق محصولاتشان را به فروش می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *